Cambridge, Montería, Parijs in 9 maanden

Lovely England

Hallo iedereen,

Allemaal heeel erg bedankt voor jullie reacties! Ik vind het echt super om te lezen dus vooral blijven doen :D

Tot nu toe is het hier in Cambridge echt helemaal geweldig! Het is gek om te bedenken dat ik hier eigenlijk pas zo kort ben, want ik voel me al helemaal thuis en het lijkt alsof ik mijn nieuwe vrienden al een jaar ken, in plaats van 1,5 week. En alsof ik al meer thee heb gedronken dan het hele afgelopen jaar bij elkaar, haha.

Toch was dit in het begin wel anders... Ik ben samen met Pien en Maxime, 2 vriendinnen van de middelbare school, naar Londen gereisd omdat Pien ook in Cambridge zit en Maxime in Oxford, beiden met dezelfde cursus. Toen we eenmaal aangekomen waren en in Londen moe van de reis in een Burger King zaten, zagen we het maar somber in: 3 maanden is wel heel erg lang om je vrienden en familie te missen en als je je draai niet vind wordt het nog helemaal een hel. En dan was er ook het zware gevoel een hoofdstuk afgesloten te hebben en het idee dat niets meer als vanouds zou zijn als ik na een jaar pas weer echt terug ben in Nederland.

Maar goed, zodra ik eenmaal bij mijn gastgezin was, was ik dat alles al weer bijna helemaal vergeten. Ik heb 2 hele fijne host parents, Bev en Stu, die allebei heel erg warme mensen zijn waar ik me helemaal op mijn gemak voel en heel goed mijn Engels(e accent) mee kan oefenen, 3 host zussen van 19, 20 en 21 die ook allemaal super leuk zijn maar die helaas alleen af en toe in de weekenden thuis zijn, en een blind hondje Louis. Ik vind het zo fijn dat ik een gastgezin heb in plaats van een studentenresidentie, omdat je direct in een warm nestje terecht komt en je nu precies leert hoe echte Engelsen leven en praten. Zo voelt het al heel snel alsof je hier echt woont, in plaats van dat je hier voor 3 maanden als buitenlander komt studeren.

Mijn eerste schooldag was erg leuk, want ik heb meteen een meisje leren kennen dat nog steeds een goede vriendin van mij is, namelijk Michelle (uit Zweden).Nu, 1,5 week later, hebben we al een vaste vrienden groep gevormd met 5 meisjes en 3 jongens waarmee we bijna elke dag iets leuks gaan doen: samen eten, film kijken, to town, scones maken (en ons misselijk eten....) of op stap gaan. Hoewel dat laatste voor mij, als 17-jarige, nogal een probleem is. Je mag hier werkelijk niks als je under-aged bent en ik ben zelfs al een keer een restaurant uitgegooid! Dus je begrijpt dat ik niet kan wachten tot mijn 18e verjaardag, maar dat is gelukkig al heel bijna.

Wat trouwens wel erg wennen was, is het rijden aan de linker kant van de weg. Ik ga elke ochtend op de fiets naar school en heb in het begin nog wel eens de rotonde de verkeerde kant op genomen........... (geen zorgen ma, pa, dat gebeurt nu niet meer!)

Veel liefs,

Lisa

Reacties

Reacties

Charlotte

Hihi Liesie ik heb echt 10000x gekeken op je blog of je al iets nieuws gepost had en nu is 't eindelijk zo ver haha! Superleuk!!! Vooral dat je al zo'n vast groepje hebt haha! En 3 maanden vlieeeeegen voorbij dus geniet er echt optimaal van hihi!!! Maar natuurlijk mist iedereen hier jou ook hoor haha! Kan niet wachten om ook een keer met z'n allen te skypen! XX Kusjes!

Elsa

Haaai Lies! Wat super leuk om je verhalen te lezen :D echt heel fijn dat je je zo thuis voelt bij je host parents! En je wordt al bijna 18 dus dan word je (hopelijk) geen restaurants meer uitgegooid haha! Je fotos vind ik trouwens ook super leuk, je hebt zelfs (terwijl je geloof ik niet zo van honden houdt) louis uitgelaten, held! Heeeeel veel plezier daar en geniet ervan!

Dikke kus XXXX

nina

hooooi lieve lies!!!
wat leuk om al je verhalen te lezen en te zien dat je het zo fijn hebt :) (ik weet trouwens niet hoe het weer daar is maar hier is het echt VERSCHRIKKELIJK! haha) en wat fijn dat je al zo snel leuke vrienden hebt gemaakt!!! EN post maar weer snel een nieuw verhaal!!!!!!xxxxxxxxxxx

Pap

Hola mi querida Lisa, me alegra mucho leer tus lineas. Me hacen sentir cada vez mas orgulloso de ti. Escribes muy bien, creo que Garcia Marquez a esta edad no escribia tan bien, ha,ha,ha. Que bueno que te sientas tan bien alla y que no olvides que nosotros siempre pensamos en ti. Mucho cuidado con la bicicleta! recuerda que solo tengo una Lisa, y si tuviera 1000 tambien te diria lo mismo. El sabado estoy a Maastricht el domingo trabajo. Con el infinito amor de siempre Pap.
Cuidate mucho!

Svenja

Wat leuk Lies, heerlijk! Je gaat genieten, dat lees ik nu en dat wordt alleen nog maar meer denk ik zo! Ben zo blij voor je dat je gastgezin zo leuk is en je al zoveel leuke mensen hebt daar!
Lach me wel echt kapot over dat je die rotonde verkeerd nam haha, hoort erbij!
Geniet ervan daar Lies, ik word zaterdag 18, hadden we toch even van id moeten wisselen .p
Kusjes, enjoy!! xxxx

MArlou

Halo lieve Lisa, wat heerlijk te horen dat het zo goed gaat en ik blijf lachen bij het beeld dat ik voor ogen heb, en nu niet meer weg krijg: jij fietsend tegen het verkeer in op de rotonde, hahaha écht grappig ! ENJOY and have a great great time and don't forget to go punting while the weather is still good !!kusje

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active